Pokud bychom měli uplatnit nějakou definici, tak se bude jednat o fyzickou nebo právnickou osobu, která by měla soustavně podnikat. Také pro ni platí zkratka OSVČ – osoba samostatně výdělečně činná. Podniká na základě živnostenského oprávnění a tudíž je zapsána v živnostenském rejstříku. Samozřejmostí je, že pokud někdo podniká, tak i když to může být jeho koníček, přesto je to za účelem získání finančních prostředků. Pokud ale chce podnikatel vydělávat, musí nabídnout služby nejen, které jsou žádané, ale také kvalitně provedené. Taková nekvalitní práce by mu moc neprospěla.
Začátky jsou těžké
Samozřejmě, jako u všeho. V podstatě když se začíná, tak nikdo nezná ani firmu, ani výrobky a dokonce mnozí ani podnikatele. Jméno se musí postupně vybudovat a to chvíli může trvat. Takže do začátku bude potřeba pořádná dávka trpělivosti a také základní finanční rezerva. Úplně prvotně by bylo dobré si zmapovat situaci v okolí, kolik firem nabízí podobné služby. Možná pak zjistíte, že právě to, v čem chcete podnikat, ani v okolí není. Pak vaše služby mohou být skutečně ideální pro místní občany. To by ovšem mohlo přinést i rychlý nárůst zisku. Finanční rezerva je nutná, jelikož se musí vybavit provozovna nebo nakoupit potřebné stroje a materiál. Určitě nebude dobré se ihned na začátek zadlužit. A už vůbec není ideální sáhnout na rodinné finance, jelikož je vcelku možné, že první měsíce nebude ani pořádně na první výplatu. Podnikání by nemělo mít vliv na normální, běžné rodinné platby, zároveň je třeba myslet dopředu, že musíte mít na první měsíce na zaplacení zdravotního a sociálního pojištění.
Kvalita přinese kvantitu
Je to v podstatě velmi jednoduché. Kvalitní výrobek, služba nebo provedená práce, je zkrátka nejlepší reklamou. K tomu je třeba ochotné a laskavé srdce, které je tu pro lidi. K takovému podnikateli se budou rádi navracet zákazníci a budou přivádět nové. Na jeho vlastní píli se bude budovat možná i historie.